Bitlis Güncel

Anaokulu öğrencileri Ahlat'ta tarihi mekanları gezdi

BİTLİS - Bitlis'in Tatvan ilçesindeki Cumhuriyet Anaokulu öğrencilerine yönelik tarihi ve kültürel eğitim gezisi düzenledi.

Tatvan Kaymakamlığı öncülüğünde düzenlenen gezi ve ders programı kapsamında öğretmenleri gözetiminde Ahlat'a gelen öğrenciler, tarihi yerleri ziyaret etti.

Tarihi ve kültürel varlıklar konusunda bilgilendirilen öğrenciler, Selçuklu Mezarlığı, Ahlat Kalesi ve kümbetlerin bulunduğu alanları dolaştıktan sonra müzeye götürüldü.

Müzedeki tarihi eserler ve geçmiş dönemler hakkında bilgilendirilen öğrenciler, daha sonra 1071 Malazgirt Meydan Muharebesi Tarihi Milli Parkı'ndaki Sultan Otağı'nda ders işledi.

Öğretmenlerden Selin Hacıademoğlu, gazetecilere,1071 Sultan Alparslan Otağı'ndaki Sultan Çadırı'nı bir günlüğüne minik öğrencilerin eğitim yuvasına dönüştürdüklerini söyledi.

Hacıademoğlu,"Öğrencilerimizin bilgi, görgü, yeteneklerini geliştirmek, yaparak ve yaşayarak öğrenmelerine imkan vermek, derslerin uygulama ortamında yapılmasını sağlamak, çevrelerini, toplumun sosyal, kültürel ve tarihi değerlerini tanıtmak amacıyla, yakın çevremiz olan Ahlat'a gezi programı gerçekleştirdik." diye konuştu.

Öğrencilerden Emir Ali Küçükcan, "Ahlat'ta müzeye gittik, piknik yaptık, atları gördük, kılıçları gördük, deneyler yaptık. Ok attık, tarihimizi öğrendik. Akşam evde anne ve babama anlattım." dedi.

Kaynak: ANADOLU AJANSI
Diyadinnet.com olarak, Bitlis haberinin içeriğini herhangi bir şekilde değiştirmeden, abonesi olduğumuz Anadolu Ajansı ve İhlas Haber Ajansı (İHA)'dan aldığımız haliyle sizlere sunuyoruz. Bitlis Haberleri kategorisindeki bu haberin doğruluğu ve güvenilirliği ile ilgili tüm hukuki sorumluluk ilgili haber ajanslarına aittir..
  • Diyadinnet.com olarak, sizlere en güncel ve doğru haberleri sunmayı ilke ediniyoruz. Bu kapsamda, Bitlis'in dört bir yanından Güncel haberleri de dahil olmak üzere, Ahlat, Bitlis, Kale, Malazgirt, Selçuklu Mezarlığı, Tarihi Eser, Tatvan, Tatvan Kaymakamlığı gibi önemli konularda haberleri takip ediyor ve sizlerle paylaşıyoruz.
  • Diyadinnet.com'u daha da geliştirmek için sizden gelen geri bildirimler bizim için çok önemlidir. Haberlerimizin içeriğiyle ilgili herhangi bir endişe, öneri veya sorunuz olursa lütfen bizimle iletişime geçmekten çekinmeyin.
  • Haberle ilgili yorumlarınızı ve düşüncelerinizi aşağıdaki yorum bölümünde paylaşabilirsiniz.
  • Bu haberi beğendiyseniz, lütfen sosyal medya hesaplarınızda paylaşarak sevdiklerinizin de haberdar olmasını sağlayabilirsiniz.