Bitlis Güncel

"Maziden Atiye Ahlat" programıyla öğrenciler bölgeyi tanıyor

Milli Eğitim Bakanlığınca tarihi ve kültürel geziler, kültür sanat etkinlikleri, kitap ve sinema tahlili, söyleşi, yarışma gibi çeşitli etkinliklerle öğrencilerin çok yönlü gelişiminin desteklenmesi amacıyla başlatılan "Maziden Atiye Ahlat" programıyla çevre illerden gelen öğrenciler, Bitlis'in Ahlat ilçesi başta olmak üzere bölgeyi tanıyor.

Bitlis: Milli Eğitim Bakanlığı, tarihi, siyasi ve kültürel açıdan önemli bir merkez olan Bitlis'in Ahlat ilçesinde yarıyıl tatilinde öğrencilere yönelik iki grup halinde birer haftalık "Maziden Atiye Ahlat" adlı etkinlik düzenledi. Ahlat ilçesindeki Cumhurbaşkanlığı Külliyesi'nde düzenlenen törenle başlayan etkinlik, 21 Ocak'ta başlayıp 2 Şubat tarihine kadar sürecek. Kampa Bitlis ve çevre illerden 10 ve 11. sınıf öğrencileri ile koordinatör öğretmenler katılıyor. Projeyle akademik başarısı, sosyal ve kültürel yetenekleri ile öne çıkmış gençlerin başarılarının takdir edilerek, desteklenmesi amaçlanıyor.

Bitlis, Siirt, Van, Hakkari, Ağrı, Iğdır, Erzurum, Muş, Bingöl ve Batman'dan 90 kişilik ilk öğrenci grubu, Ahlat ilçesindeki Selçuklu Meydan Mezarlığı, kümbetler ve Ahlat Müzesi'ni gezdi. Öğrenciler, gördükleri tarihi mekanlara hayran kaldı.

Proje hakkında bilgi veren Milli Eğitim Bakanlığı Müşaviri Süleyman Can, "Milli Eğitim Bakanlığımızca hazırladığımız 'Maziden Atiye Ahlat' programı kapsamında Bitlis'in çevre 20 ilinden öğrencilerimizi Ahlat'a, yani tarihimize açılan kapıya getirdik. Burada öğrencilerimizi Cumhurbaşkanlığı Külliyemizde misafir ediyoruz. Bir haftalık bu programa çocuklar dönüşümlü olarak geliyorlar. İlk 10 ili, sonra da ikinci 10 ili alacağız. Burada faaliyetlerimiz devam ediyor. Ahlat ve çevresindeki tarihi, kültürel yerleri arkadaşlarımızla, öğrencilerimizle tanıyoruz. Aynı zamanda bölgenin gastronomisini öğreniyoruz, burayla alakalı bilgileri ediniyoruz. Burada amacımız bakanlık olarak çocuklarımızın tarihe açılan kapımız olan Ahlat'ı iyi tanımaları. Mazi ve ati arasındaki bağlantıyı kurmak üzere hazırladığımız program kapsamında bugün ilk grubumuzun neredeyse sonuna gelmiş bulunmaktayız. Cumartesi sabahı öğrencilerimizi memleketlerine yolcu edeceğiz. Burada 90 öğrencimiz var, her ilden 8 öğrenci, bir de koordinatör öğretmenimiz geliyor. Program kapsamında Van Gölü'nde tekne turu yaptık. Ahlat gezisi, Abdurrahman Gazi Türbesi, Ahlat Selçuklu Mezarlığı, Emir Bayındır Köprüsü, Meydan Camii, Harabe Şehir, mağara evler, Osmanlı Kalesi ve buradaki müzemiz. Onun dışında salon oyunları, Gençlik ve Spor Müdürlüğü ile organize ettiğimiz at çiftliği gezisi, Muradiye Şelalesi gezisi, Ahlat Bilim ve Sanat Merkezi'nde yapacağımız etkinlikler, Bitlis kayak merkezi ve oradaki kamp alanında spor etkinlikleri, teleskopla burada bir izleme vakti yapacağız. Yine Ahlat Bilim ve Sanat Merkezi'nde etkinlikler yapacağız. Onun dışında farklı alanlarında uzman konuşmacılarımız gelip öğrencilerimize sunumlar yapıyorlar. Siirt, Van, Hakkari, Ağrı, Iğdır, Erzurum, Muş, Bingöl ve Batman ilk grubumuz. Bitlis, Şırnak Mardin, Diyarbakır, Elazığ, Tunceli, Erzincan, Gümüşhane, Bayburt, Kars ve Ardahan ikinci grubumuzdadır. Bundan sonraki süreçte kız öğrencilerimizle de planlıyoruz. Yazın da inşallah Cumhurbaşkanlığı Külliyesi'nde programımızı yapmaya devam edeceğiz, buraları tanıtmaya devam edeceğiz öğrencilerimize" dedi.

Gezi programına Iğdır'dan katılan koordinatör öğretmen Mehmet İnci, öğrencileriyle birlikte Ahlat'ın tarihini, geçmişini, kültürünü öğrenmeye çalıştıklarını söyledi. İnci, "Iğdır'dan 8 öğrenci ve benle beraber 9 kişi geldik. Çevre illerden 10 ilimizden öğrencilerimiz ve öğretmenlerimiz geldi. Toplam 80 öğrenci ve 10 öğretmenle beraber 90 kişiyiz. Ahlat'ın tarihini, geçmişini, kültürünü öğrenmeye çalışıyoruz. Gezilerde bulunuyoruz, şu an Selçuklu Mezarlığı'ndayız. Burada ecdadımızı öğreniyoruz, geçmişimizi öğrencilerimize tanıtıyoruz. Bu programı yapan başta Cumhurbaşkanımız, Milli Eğitim Bakanımız ve bakan müşavirlerine teşekkür ediyorum. Gerçekten çok verimli geçiyor" diye konuştu.

Gezi programına Ağrı'dan katılan Muhammed Sait Sariç isimli öğrenci ise, Ahlat'a ilk defa geldiğini ve gördüğü tarihi mekanlar karşısında etkilendiğini söyledi. Sariç, "Ağrı Fen Lisesinden geliyorum. Ahlat'a geldiğimiz günden itibaren büyük bir tarihe, büyük bir değere şahitlik ediyoruz. Aynı zamanda koordinatör öğretmenlerimiz ve rehberlerimiz sayesinde verilen seminerler aracılığıyla bu görmüş olduğunuz tarihi aynı zamanda hayatlarımıza işliyoruz. Görmekle kalmayıp aynı zamanda zihinlerimize bir nevi yazmış oluyoruz, bir nevi not etmiş oluyoruz, ki bu kutsal emanetleri bizden sonraki nesillere aktarmak için. Geldiğimiz günden itibaren birçok yeri gezdik, birçok tarihe şahitlik ettik. Bunları tabii çok güzel hatıralarla birlikte kendi illerimize geri götürmeyi düşünüyoruz" dedi.

"Buraları görmek gurur verici"

Geziye Siirt'ten katılan öğrenci Muhammed Emir Erkoyuncu şöyle konuştu:

"Siirt Marmara Anadolu Lisesinden geliyorum, 10. sınıf öğrencisiyim. Cumhurbaşkanımızın tavsiyesi üzerine Milli Eğitim Bakanlığımızın hazırlamış olduğu 'Maziden Atiye Ahlat' projesine katılmaktan gurur duyuyorum. Burada bizlere yardımcı olan rehber öğretmenlerimize, başka illerden gelen profesör hocalarımıza çok teşekkür ediyoruz. Başta Cumhurbaşkanımız olmak üzere gerçekten bizi çok mutlu ettiler. Burada Cumhurbaşkanlığı Külliyesi'nde kalıyoruz. Gerçekten bu çok gurur verici bir şey. Umarız diğer yıllarda da devam eder, çünkü çok güzel bir program. Ben Ahlat'a ilk defa geliyorum, gerçekten daha önceden kitaplardan okuduğumuz böyle güzel şahane yerleri görmek çok gurur verici."

Kaynak: İHLAS HABER AJANSI
Diyadinnet.com olarak, Bitlis haberinin içeriğini herhangi bir şekilde değiştirmeden, abonesi olduğumuz Anadolu Ajansı ve İhlas Haber Ajansı (İHA)'dan aldığımız haliyle sizlere sunuyoruz. Bitlis Haberleri kategorisindeki bu haberin doğruluğu ve güvenilirliği ile ilgili tüm hukuki sorumluluk ilgili haber ajanslarına aittir..
  • Diyadinnet.com olarak, sizlere en güncel ve doğru haberleri sunmayı ilke ediniyoruz. Bu kapsamda, Bitlis'in dört bir yanından Güncel haberleri de dahil olmak üzere, Ağrı, Ahlat, Ahlat Müzesi, Ardahan, Bingöl, Bitlis, Elazığ, Erzincan, Erzurum, Hakkari, Iğdır, Kale, Kars, Kayak, Milli Eğitim Bakanlığı, Muradiye, Muradiye Şelalesi, Muş, Selçuklu Mezarlığı, Spor, Tunceli, Van, Van Gölü gibi önemli konularda haberleri takip ediyor ve sizlerle paylaşıyoruz.
  • Diyadinnet.com'u daha da geliştirmek için sizden gelen geri bildirimler bizim için çok önemlidir. Haberlerimizin içeriğiyle ilgili herhangi bir endişe, öneri veya sorunuz olursa lütfen bizimle iletişime geçmekten çekinmeyin.
  • Haberle ilgili yorumlarınızı ve düşüncelerinizi aşağıdaki yorum bölümünde paylaşabilirsiniz.
  • Bu haberi beğendiyseniz, lütfen sosyal medya hesaplarınızda paylaşarak sevdiklerinizin de haberdar olmasını sağlayabilirsiniz.