Kars Güncel

Kentteki tarihi, turistik mekanlar ile doğal güzellikleri gezen fotoğraf tutkunları, çektikleri karelerle hem yarışmalara katılıyor hem de bunları sosyal medyadan paylaşıp tanıtıma katkı sunuyor - Fotoğraf tutkunu Hulki Muradi:
- "Doğu Ekspresi'ni, yemekleri, cirit sporunu çekiyoruz, sosyal yaşama bakıyoruz. Muhteşem bir kentin içerisinde sanki tarihi bir yolculuk yapıyorum"

Kars - ÖZGEN BEŞLİ - Kars, Ani Ören Yeri, Kafkas Harp Tarihi Müzesi ve buzla kaplı Çıldır Gölü ile fotoğraf tutkunlarının uğrak yeri haline geldi.

UNESCO Dünya Miras Listesi'nde yer alan Ani Ören Yeri, Peynir Müzesi, Türkiye'deki üç interaktif müze arasında yer alan Kafkas Cephesi Harp Tarihi Müzesi ile Çıldır Gölü'nün bulunduğu kent, tarih ve turizm destinasyonlarıyla adından söz ettiriyor.

Dünyanın en iyi dört rotasından biri olarak gösterilen Ankara-Kars demir yolu hattında sefer yapan Doğu Ekspresi ve Turistik Doğu Ekspresi ile kente gelen fotoğraf tutkunları, kar üstünde oynanan cirit müsabakalarını, buzla kaplı Çıldır Gölü'ndeki atlı kızak gezintilerini ve Eskimo usulü balık avcılığını fotoğraflıyor.

Ören yeri, müzeler ve tarihi mekanları gezen fotoğraf meraklıları, çektikleri karelerle hem ulusal ve uluslararası yarışmalara katılıyor hem de fotoğrafları sosyal medya hesaplarından paylaşıp kentin tanıtımına katkı sunuyor.

Akşam restoranlarda düzenlenen Kafkas halk oyunları gösterilerini izleyip yöresel lezzetleri de tadan misafirler, kentten mutlu ayrılıyor.

Kafilelere hem rehberlik hem de fotoğraf eğitimi veren fotoğraf tutkunu Hulki Muradi, AA muhabirine, 8 yıldan beri fotoğrafçıları gezdirdiğini söyledi.

En önemli değerlerini ortaya çıkarmaya çalışıyorum

2017 yılında 32 kişilik Çinli bir grubu şehre getirdiğini ifade eden Muradi, şöyle konuştu:

"O günden beri Kars'a defalarca geldim. Kars o kadar güzel ki her geldiğimde de gelişiyor. Serhat şehri Kars'ın en önemli değerlerini ortaya çıkarmaya çalışıyorum. Doğu Ekspresi'ni, yemekleri, cirit sporunu çekiyoruz, sosyal yaşama bakıyoruz. Muhteşem bir kentin içerisinde sanki tarihi bir yolculuk yapıyorum."

KKTC'den gelen Şerif Özege de fotoğrafçılığı hobi olarak yaptığını dile getirerek, "Kars'ın tarihi ve doğal güzellikleri her zaman dikkatimizi çekmişti, buraya gelme fırsatı yakaladık. Her şey çok güzel." dedi.

Fotoğraf meraklılarına öncülük eden tur rehberi Ferzan Demirtaş ise farklı ülkelerde ve Türkiye'de alternatif turlar düzenlediklerini anlatarak, "Kars'ta son 6-7 yıldır kış turizminin gelişmesiyle ilgili güzel çalışmalar yapıldı." ifadesini kullandı.

Kars, ören yeri, müze ve buzla kaplı Çıldır Gölü ile fotoğrafçıların uğrak yeri oldu1
Kaynak: ANADOLU AJANSI
Diyadinnet.com olarak, Kars haberinin içeriğini herhangi bir şekilde değiştirmeden, abonesi olduğumuz Anadolu Ajansı ve İhlas Haber Ajansı (İHA)'dan aldığımız haliyle sizlere sunuyoruz. Kars Haberleri kategorisindeki bu haberin doğruluğu ve güvenilirliği ile ilgili tüm hukuki sorumluluk ilgili haber ajanslarına aittir..
  • Diyadinnet.com olarak, sizlere en güncel ve doğru haberleri sunmayı ilke ediniyoruz. Bu kapsamda, Kars'ın dört bir yanından Güncel haberleri de dahil olmak üzere, Ani Ören Yeri, Çıldır, Çıldır Gölü, Doğu Ekspresi, Kars, Sosyal medya, Spor, Türkiye, UNESCO gibi önemli konularda haberleri takip ediyor ve sizlerle paylaşıyoruz.
  • Diyadinnet.com'u daha da geliştirmek için sizden gelen geri bildirimler bizim için çok önemlidir. Haberlerimizin içeriğiyle ilgili herhangi bir endişe, öneri veya sorunuz olursa lütfen bizimle iletişime geçmekten çekinmeyin.
  • Haberle ilgili yorumlarınızı ve düşüncelerinizi aşağıdaki yorum bölümünde paylaşabilirsiniz.
  • Bu haberi beğendiyseniz, lütfen sosyal medya hesaplarınızda paylaşarak sevdiklerinizin de haberdar olmasını sağlayabilirsiniz.

Kaynak: Anadolu Ajansı (AA) Hakkında

Anadolu Ajansı (AA)
Diyadinnet.com olarak, abone olduğumuz Anadolu Ajansı'ndan aldığımız güvenilir ve hızlı haber akışı sayesinde, okurlarımıza Doğu Anadolu bölgesi başta olmak üzere Türkiye ve dünyadan en güncel gelişmeleri, doğru ve tarafsız bir şekilde ulaştırmayı amaçlıyoruz. AA'nın geniş haber ağı ve güçlü kaynakları, bizlere yerel ve ulusal düzeyde derinlemesine haber yapma imkanı sağlıyor.