Ağrı Çevre

Tarihi sarayda eşsiz gün batımı

Ağrı'nın Doğubayazıt ilçesinde bulunan ve Osmanlı Devleti'nin doğudaki en önemli eserleri arasında yer alan İshak Paşa Sarayı'nın ihtişamlı görüntüsü, gün batımıyla birleşince ortaya eşsiz bir manzara çıktı.

Ağrı - Osmanlı Devleti'nin Doğu Anadolu Bölgesi'ndeki en önemli eserlerinden biri olan ve sarp kayalıklar arasındaki bir tepede yer alan İshak Paşa Sarayı, gün batımıyla birleşince ortaya doyumsuz bir manzara çıkardı. Kartal yuvası görünümüyle dikkat çeken İshak Paşa Sarayı'nın üstünden süzülen güneş ışınları, gün batımında fotoğraf çekmeyi sevenler için de vazgeçilmez bir mekan oluyor.İlçe merkezine 7 kilometre uzaktaki bin 900 rakımlı tepeye kurulu olan ve yaz-kış yerli-yabancı turistlerin ilgi odağı olan bu tarihi saray, UNESCO Dünya Miras Geçici Listesi'nde de yer alıyor.

Fransa'dan bisikletleriyle yola çıkan ve Ağrı Dağı'na tırmanmak için Doğubayazıt ilçesine giden Fransız çift Roxy ve Tommy, Türkiye'nin sahip olduğunu doğal güzelliklere ve vatandaşlarının misafirperverliklerine hayran kaldıklarını belirterek, "

Biz Fransa'dan 3 buçuk ay önce bisikletlerle yola çıktık. Sadece İstanbul'dan Yolava'ya gitmek için feribota bindik. Yavaş yavaş başka ülkelere de gidiyoruz. Türkiye'nin tamamı çok güzel. İstanbul'da çok güzel yerler var. Kapadokya'ya hayran kaldık. Ağrı'dan Doğubayazıt'a dağa tırmanmak için geldik. Yolda insanlar bizi durdurup İshak Paşa Sarayı'nı ziyaret etmemizi istedi. İnternetten baktığımızda çok güzel bir yer olduğunu gördük ve tepeye çıkmak zor olur diye eşyalarımızı aşağıda bıraktık. Türk insanları çok sıcak. Günde 10 defa çay içiyoruz. Bisiklet sürerken bizi gören herkes çay içmeye davet ediyor." ifadelerine yer verdi.

Tarihi sarayda eşsiz gün batımı1
Tarihi sarayda eşsiz gün batımı2
Tarihi sarayda eşsiz gün batımı3
Tarihi sarayda eşsiz gün batımı4
Tarihi sarayda eşsiz gün batımı5
Tarihi sarayda eşsiz gün batımı6
Tarihi sarayda eşsiz gün batımı7
Kaynak: İHLAS HABER AJANSI
Diyadinnet.com olarak, Ağrı haberinin içeriğini herhangi bir şekilde değiştirmeden, abonesi olduğumuz Anadolu Ajansı ve İhlas Haber Ajansı (İHA)'dan aldığımız haliyle sizlere sunuyoruz. Ağrı Haberleri kategorisindeki bu haberin doğruluğu ve güvenilirliği ile ilgili tüm hukuki sorumluluk ilgili haber ajanslarına aittir..
  • Diyadinnet.com olarak, sizlere en güncel ve doğru haberleri sunmayı ilke ediniyoruz. Bu kapsamda, Ağrı'nın dört bir yanından Çevre haberleri de dahil olmak üzere, Ağrı, Ağrı Dağı, Doğu Anadolu Bölgesi, Doğubayazıt, İshak Paşa Sarayı, Kilometre, Türkiye, UNESCO gibi önemli konularda haberleri takip ediyor ve sizlerle paylaşıyoruz.
  • Diyadinnet.com'u daha da geliştirmek için sizden gelen geri bildirimler bizim için çok önemlidir. Haberlerimizin içeriğiyle ilgili herhangi bir endişe, öneri veya sorunuz olursa lütfen bizimle iletişime geçmekten çekinmeyin.
  • Haberle ilgili yorumlarınızı ve düşüncelerinizi aşağıdaki yorum bölümünde paylaşabilirsiniz.
  • Bu haberi beğendiyseniz, lütfen sosyal medya hesaplarınızda paylaşarak sevdiklerinizin de haberdar olmasını sağlayabilirsiniz.