Ekonomi

Kaspersky'a göre, her 10 çalışandan 9'u temel siber güvenlik becerileri eğitimi almalı

Kaspersky Güvenlik Bilinci ve Akademi Grubu Ürün Müdürü Alexander Lunev:
- "Gamified Assessment Tool, güvenlik bilinci portföyümüzün katılım aşamasına dahil edildi"

İSTANBUL - Kaspersky Gamified Assessment Tool aracılığıyla yapılan test sonucu kullanıcıların yüzde 10'u Mükemmellik Sertifikası alabildi.

Kaspersky açıklamasına göre, Kaspersky Gamified Assessment Tool, sadece çalışan davranışlarını ve farkındalığını değiştirmekle kalmayıp bilgi teknolojileri yöneticilerine ve insan kaynaklarına çalışanların siber becerilerini ölçen bir eğitim ortamı sağlamak için tasarlandı.

Testte, oyun sırasında çalışanlar, uzaktan çalışırken ve ofiste çalışırken sıkça karşılaşılan durumlar karşısından verdikleri kararlara karşılık puan alıyor. Böylece eylemlerinin siber risk taşıyıp taşımadığını ve varsayımlarından ne kadar emin olduklarını değerlendirmeleri isteniyor.

Test sonucu katılımcıların sadece yüzde 10'u Mükemmellik Sertifikası alabildi. Çoğu kullanıcı "ortalama" bir sonuç elde ederken, katılımcıların yüzde 28'i siber güvenlik bilgisi konusunda yeterli bilgi sahibi olduğunu kanıtlayamadı.

Gamified Assessment Tool, parolalar ve hesaplar, e-posta, web'de gezinme, sosyal ağlar ve mesajlaşma, PC güvenliği ve mobil cihazlar olmak üzere 6 alanda güvenlik bilincini ölçüyor.

Kullanıcıların en çok zorlandığı konu web'de gezinme konusu oldu. Bu kategorideki eylemlerin sadece yüzde 24'ü doğru bir şekilde tanımlandı. Mobil cihazlara bağlı senaryolar en az karmaşık olanıydı. Çalışanların yüzde 43'ü bu senaryolardaki siber riskleri belirlerken hata yapmadı.

Açıklamada görüşlerine yer verilen Kaspersky Güvenlik Bilinci ve Akademi Grubu Ürün Müdürü Alexander Lunev, şunları kaydetti:

"Gamified Assessment Tool, güvenlik bilinci portföyümüzün katılım aşamasına dahil edildi. Bu Kaspersky Automated Security Awareness Platform'daki eğitim aşamasından önce geliyor ve çalışanların öğrenmeye yönelik motivasyon kazanmalarını sağlıyor. Bu da kurumların çalışanlarının özel ihtiyaçlarına en uygun eğitim programını bulmalarına yardımcı oluyor. Ancak oyunda elde edilen en iyi sonuç bile kullanıcının daha fazla ileri eğitime veya periyodik bilgi tazelemeye ihtiyacı olmadığının göstergesi değil. Saldırı yöntemleri değişebilir ve kişinin bunlar karşısındaki farkındalığı zayıflayabilir. Bu nedenle ürünün öğrenme ve pekiştirme bölümlerinin her seviyedeki öğrenciler için ilgi çekici olmasını sağlıyoruz." Kaynak: AA

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir