Iğdır Güncel

Ağrı Dağı eteklerinde köylüler, tırmanış turizmini "lojistik destekle" kazanca dönüştürdü

Tırmanış boyunca sporculara, ihtiyaç duydukları kamp malzemelerinin taşınmasında at ve katırlarla hizmet veren yöre halkı, dağcıların zirve heyecanına rehberlik de yapıyor - Köylülerden Barzani Ceylan:
- "Dağın 3 bin 200 ile 4 bin 200 rakımlarında kurduğumuz kamplarda, isteyenlere 2 öğün sıcak yemek ve kahvaltı hizmetleri de vererek sporcuların tırmanışlarına destek veriyoruz"

Iğdır - Dünyanın dört bir yanından gelerek Ağrı Dağı'na çıkan dağcılar, bölgedeki köylülerin at ve katırlarla sağladığı lojistik destekle tırmanıştaki kamp yüklerini hafifletiyor.

Yüksekliği 5 bin 137 metre olan Ağrı Dağı'na, dünyanın ve yurdun farklı noktalarından gelen dağcılar ilgi göstermeye devam ediyor.

Zirveye ulaşmak için tırmanışın başladığı gün 3 bin 200 metre, ikinci gün 4 bin 200 metrede kamp yapan dağcılar, üçüncü gün zirve yapıp ilk kamp alanına geri dönüyor.

Ağrı Dağı eteklerinde yaşayan köylüler, tırmanış boyunca kamp malzemelerinin taşınmasında at ve katırlarla hizmet verip rehberlik yaparak, ekonomik kazanç elde ediyor.

- Dağcıların zirve heyecanına köylüler rehberlik yapıyor

Çevirme köyü sakinlerinden Barzani Ceylan, AA muhabirine, 2003 yılından beri Ağrı Dağı'na tırmanış için gelen yerli ve yabancı dağcılara destek verdiklerini söyledi.

Ağrı Dağı'na dünyanın her yerinden dağcıların geldiğini ifade eden Ceylan, şöyle konuştu:

"Buraya gelen sporculara, dağda ihtiyaçları olan gerekli malzemeyi temin ettikten sonra, araçlarla tırmanışın başlayacağı Çevirme köyü noktasına getiriyoruz. Daha sonra katırlarımızla tırmanış boyunca ihtiyaç duyacakları kamp malzemelerini taşıyoruz. Dağın 3 bin 200 ile 4 bin 200 rakımlarında kurduğumuz kamplarda, isteyenlere 2 öğün sıcak yemek ve kahvaltı hizmetleri de vererek sporcuların tırmanışlarına destek veriyoruz. Tırmanış esnasından rotayı bilen bir artçı, bir öncü arkadaşımız, dağcıların sağlıklı zirve yapabilmeleri için rehberlik yapıyor."

- Yöre halkının ekmek kapısı oldu

Ceylan, uzun süre dağın tırmanışa kapalı kaldığını hatırlatarak, huzurun sağlanmasıyla turizme açılan bölgeye dağcıların büyük ilgi gösterdiğini anlattı.

Köylülerden Resul Civaş da Ağrı Dağı'nın yeniden tırmanışa açılmasının kendileri için ekmek kapısı haline geldiğini belirterek, "Buraya gelen dağcıların yemesini, aracını, yükünü taşımak için katır ihtiyacını karşılıyoruz. Burada nerden baksan, bin kişi bu sektörden ekmek yiyoruz. Ağrı dağı bizim için ekmek kapısı oldu." diye konuştu.

Dağcılardan Funda Acar da Ağrı Dağı'na tırmanmak için İstanbul'dan geldiğini aktardı.

Bölgenin çok güzel olduğunu dile getiren Acar, "Buranın halkını çok sevdim, çok güzel insanlar. Bizlere çok yardımcı oldular, bizi hiç yalnız bırakmadılar. Doğubayazıt'tan başladılar, buraya kadar her türlü ihtiyaçlarımızı karşıladılar." ifadelerini kullandı.Kaynak:AA

IĞDIR lojistik eteklerinde destekle - tırmanış turizmini kazanca Ağrı Dağı köylüler, dönüştürdü 1
Ağrı destekle Dağı IĞDIR eteklerinde köylüler, - turizmini lojistik dönüştürdü tırmanış kazanca 2
tırmanış köylüler, Dağı Ağrı turizmini eteklerinde lojistik destekle dönüştürdü - kazanca IĞDIR 3
dönüştürdü - turizmini eteklerinde lojistik Dağı destekle köylüler, Ağrı kazanca tırmanış IĞDIR 4
lojistik Ağrı tırmanış Dağı köylüler, destekle turizmini - IĞDIR eteklerinde kazanca dönüştürdü 5
dönüştürdü turizmini kazanca tırmanış Ağrı eteklerinde IĞDIR - köylüler, Dağı lojistik destekle 6
eteklerinde lojistik IĞDIR tırmanış dönüştürdü - destekle Ağrı köylüler, Dağı turizmini kazanca 7
turizmini dönüştürdü köylüler, lojistik - Dağı Ağrı destekle eteklerinde IĞDIR tırmanış kazanca 8
turizmini lojistik - Ağrı destekle dönüştürdü Dağı kazanca eteklerinde IĞDIR tırmanış köylüler, 9
IĞDIR lojistik turizmini - Ağrı kazanca Dağı destekle köylüler, dönüştürdü tırmanış eteklerinde 10
lojistik tırmanış Ağrı köylüler, - Dağı IĞDIR kazanca eteklerinde turizmini destekle dönüştürdü 11
tırmanış destekle Ağrı - Dağı köylüler, lojistik IĞDIR turizmini dönüştürdü eteklerinde kazanca 12
kazanca - Dağı köylüler, IĞDIR tırmanış dönüştürdü destekle turizmini eteklerinde lojistik Ağrı 13
kazanca destekle Dağı lojistik tırmanış dönüştürdü IĞDIR turizmini eteklerinde Ağrı köylüler, - 14
Ağrı lojistik destekle kazanca turizmini - eteklerinde IĞDIR köylüler, dönüştürdü Dağı tırmanış 15
kazanca - eteklerinde tırmanış lojistik dönüştürdü IĞDIR köylüler, turizmini destekle Ağrı Dağı 16
köylüler, tırmanış - dönüştürdü Ağrı destekle IĞDIR Dağı eteklerinde kazanca turizmini lojistik 17
eteklerinde kazanca destekle köylüler, dönüştürdü IĞDIR Dağı lojistik - tırmanış Ağrı turizmini 18
Anadolu Ajansı ve İHA'nın sağladığı tüm Iğdır haberleri, bu bölümde Diyadinnet.com editörlerinin herhangi bir içerik değişikliği yapmadan, ajanslardan alındığı haliyle direkt olarak yayınlanmaktadır. Iğdır Haberleri kategorisinde yer alan tüm haberlerin yasal sorumluluğu ilgili haber ajanslarına aittir.
Diyadinnet son dakika haberlerini paylaşın. Ayrıca Ağrı Dağı, Doğubayazıt, Iğdır, Spor ve Iğdır'ın dört bir yanından Güncel haberleri alın.